středa 18. září 2013

Kterak jsem ke knize přišel


Na konci května mi přišel neobvyklý email. Místo poptávek a dotazů psala paní redaktorka z nakladatelství Grada, jestli bych pro ně napsal knihu o rekonstrukcích rodinných domů. Dlouho jsem se nerozmýšlel a souhlasil. Kniha bude mít 200 normostran textu (jedna normostrana je 1800 znaků včetně mezer, tedy něco méně než stránka ve wordu) a spoustu obrázků.

Ke psaní tohoto blogu o knize mě inspiroval blog Do košíku, který píše Marek Prokop o rozjezdu e-shopu s čajem. S knihou jsem začal na začátku července a tak teď v prvních článcích nejprve shrnu úvodní myšlenky a koncepci.

Množství textu mě nejprve vyděsilo! Tři roky píšu odborný Stavařský blog a za tu dobu jsem napsal něco přes 50 článků, každý asi na dvě stránky. A teď bych měl psát systematický text s kapitolami a podkapitolami. 
A při tom přemýšlení mi blesklo hlavou, co kdybych nepsal kapitoly, ale napsal knihu jako 100 článků? Bude to 100 tipů pro rekonstrukci domu. Stále je to ale dvojnásobek článků co už jsem napsal a mám na ně jen půl roku, tedy 12x méně času než na psaní na blog.

Užitečné rady do začátků psaní mi dal Vojtěch Bednář, firemní sociolog, který už pěknou řádku knih napsal. Hlavní rada bez které bych asi po několika stránkách skončil byla: "Piš pořád dál a neohlížej se." Jinak bych asi stále upravoval věty v už napsaném textu a tím jak by mi přibýval by práce narůstala geometrickou řadou.

1 komentář:

  1. :) škoda, že jsme začali rekonstruovat již letos. myslím, že kniha bude poučné čtení.

    OdpovědětVymazat