čtvrtek 31. října 2013

Kniha x práce

Dá se psát kniha a zároveň naplno pracovat? Psaní knihy mi zabere 2-3 h denně, to je docela velké sousto z 8-9 hodinové pracovní doby. Nejprve jsem to bral tak, že psaní knihy je jiná práce než kreslení výkresů a není problém, když to bude práce navíc.

No nefunguje to. Ani psaní o víkendech a po večerech mi moc nejde a nakonec se kniha stala dalším projektem vedle rodinných domů, bytů, propagace a komunikace se zákazníky.

Nepříjemný vedlejší efekt je, že mi ubývá „psací“ energie. Tím dost trpí blog, který mě jinak hodně baví. A co hůř, trpí psaní technických zpráv k projektům. Technická zpráva to je asi 20 stránkový popis stavebního procesu. Zprávy jsou nezáživné a po hodinách nad knihou absolutně demotivující.

A teď na pozitivní notu. Psaní knihy mě nutí dívat se na rekonstrukci domu ze všech stran a nastudovat spoustu informací o stavebních materiálech nebo postupech. Teď to byly třeba přírodní tepelné izolace. Pravdu měl Sokrates, když říkal „Vím, že nic nevím.“ Konečně chápu plný rozsah tohoto výroku.

Psaní knihy je opravdu nejlepší způsob jak se něco naučit, když to musím být schopný podat tak aby myšlenku pochopil někdo další.

Na závěr, trocha statistiky. Podle Togglu, kam si hodiny strávené nad knihou píšu, mi zatím zabrala 164 hodin, tedy měsíc čistého času a jsem ve 2/3 psaní. I s kontrolováním odhaduji, že budu končit někde mezi 300 – 400 hodinami.

Žádné komentáře:

Okomentovat