pátek 4. října 2013

Aby kapitoly měly myšlenku

Myslel jsem, že nejvíc času při psaní knihy zabere samotné sepisování, takže jsem si rozvrhl plán psaní na 5 měsíců + měsíc rezervy.
Tak to i je, ale zjišťuji, že dost velký krajíc z potřebného času ukousne vymýšlení koncepce.
Jasně, už na začátku jsem určil, že se kniha bude skládat ze 100 tipů, které bude každý možné číst samostatně. Přeci jen nakonec seskupuji jednotlivé tipy do tematických kapitol, jako je jednání s úřady, poruchy konstrukcí nebo vytápění. Každá kapitola má jednolitou myšlenku a podobnou strukturu tipů. Zrovna jsem dokončil kapitolu o místnostech v domě, u té plánuji mít místo textovch příkladů obrázky s variantami dobře/špatně. Předchozí kapitola o jednání s úřady oproti tomu popisuje postup jednotlivých řízení: Jak žádat – průběh řízení – výhody a nevýhody.
Jako dost podstatné vidím koncepci knihy a kapitol moc nepitvat, nastavit základní směr a podle něj se řídit. Zvažování zda postupovat jedním nebo druhým směrem nemá moc smysl, stačí vzít první rozumný způsob koncipování knihy a začít psát.(to jsem sám nevymyslel, je to nejpraktičtější myšlenka z knihy Nenuťte uživatelepřemýšlet od Steva Kruga, která mi uvízla v hlavě a na přípravu knihy se hodí výborně)
A jak funguje celková struktura knihy? Kopíruje uvažování majitele domu, jak prochází jednotlivými etapami přípravy stavby. Nejprve je třeba rozhodnout zda vůbec dům kupovat nebo rekonstruovat, pak jaké jsou v domě poruchy a co s nimi, dále je třeba jednat s úřady, řešit dispozice místností atd. Vychází to z mých zkušeností, jak lidé při stavbě uvažují.

Žádné komentáře:

Okomentovat